Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Představy dětí o smrti
JANDOVÁ, Denisa
Práce nabízí zamyšlení nad postoji člověka ke smrti, umírání a stárnutí. Nabízí pohled na téma z hlediska vztahů souvisejících se smrtí. Pojednává o vývojových stadiích dětí z hlediska vývoje jejich osobnosti, z pohledu psychodynamického, kognitivního a emočního vývoje. Nabízí zamyšlení nad správnou komunikací a nad otázkou, kdy je vhodný čas začít s dětmi hovořit o smrti. Předkládá využití jedné z výtvarných technik, kresby, ke zjištění představ dětí o smrti. V praktické části popisuje a vyhodnocuje grafická ztvárnění dětí předškolního a školního věku. Prezentuje tuto možnost využití kresby s knižním příběhem jako možnou cestu nejen pro zjištění představ dětí o smrti, ale i k dalšímu použití jako východisko z náročných životních situací. Tato metoda může pomoci k ujasnění myšlenek dětí na určité téma a může být návodem dospělým, jak s nimi na toto téma navodit vhodný dialog.
Pojetí výtvarných činností v praxi mateřské školy
LORENCOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí výtvarných činností na základě prožitkového učení v praxi v mateřské škole. Teoretická část obsahuje pět základních kapitol. První kapitola se zabývá dítětem předškolního věku a jeho vývojem. Kapitola druhá popisuje výtvarné činnosti a metody jejich vedení. Kapitola třetí se zaměřuje na vývoj dětské kresby. Náplní čtvrté kapitoly jsou tradiční a netradiční výtvarné techniky. Kapitola pátá se věnuje prožitkovému učení a jeho znakům. Výzkumná část obsahuje praktické návody pro realizaci výtvarných činností se zahrnutím prožitkového učení. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny podle věkové kategorie dětí.
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Výtvarné techniky s dvouletými dětmi v předškolním vzdělávání
MAREŠOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky a metody s dvouletými, respektive dvouletými až tříletými dětmi v mateřských školách. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je věnována, vývoji takto starých dětí z pohledu fyziologických, kognitivních a emočních funkcí. V části praktické jsou uvedeny jednotlivé výtvarné techniky a jejich metodické zpracování včetně uvedení časové náročnosti, pomůcek a postupů k jednotlivým činnostem a jejich hodnocení. Cílem práce je zjištění, zda děti ve věkovém rozmezí dva až tři roky, které jsou nově začleněné do předškolního vzdělávání, jsou schopné porozumět postupu výtvarné techniky. Zda jsou děti schopné vykonat činnost s dopomocí nebo bez ní anebo jí alespoň napodobit. Dalším cílem je zjistit, která z aplikovaných technik je schopnostem a dovednostem dětí přiměřená a nebude jim činit více méně žádné problémy, a naopak, která je pro ně obtížná například z vývojového hlediska motoriky nebo kognice. Pro výzkum ve své práci je zvolena metoda pozorování, jelikož je pro toto téma nejrelevantnější vzhledem k zadání a také k věku dětí. V závěru jsou shrnuty všechny zjištěné poznatky a doporučení.
Výtvarné techniky v přírodě pro předškolní děti
DOHNALOVÁ, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření s předškolními dětmi s využitím přírodních materiálů přímo v přírodním prostředí. Hlavním cílem práce je vytvoření zásobníku činností realizovaných v přírodě s přírodninami v režimu mateřské školy sestavených podle ročních období. V teoretické části práce je definována charakteristika dítěte předškolního věku z hlediska jeho vývoje, vliv výtvarné činnosti na dítě a význam tvořivé činnosti v přírodě. Je zde popsáno i propojení environmentální výchovy v mateřské škole prostřednictvím Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s výtvarnou výchovou uskutečněnou v přírodě včetně popisu některých výtvarných technik a materiálů. V praktické části práce jsou uvedeny konkrétní náměty tohoto zásobníku uskutečněné s dětmi v praxi včetně fotografií výsledných výtvarných děl. U vybraných činností byl za každé roční období zaznamenáván průběh realizace, který je popsán v praktické části práce, pomocí nahrávky. Součástí této části je rovněž i popis následného ověření a vyhodnocení využitelnosti těchto činností a zájmu předškolních dětí o výtvarné činnosti v přírodě.
Arteterapeutický pohled na výtvarnou tvorbu žáků základní školy v období překonávání výtvarné krize
BREJCHOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zaměřuje na výtvarnou tvorbu pubescentů. Teoretická část se zabývá bližším popisem dospívání jedinců v jejich psychosociálním a biologickém vývoji. Souběžně je specifikován výtvarný vývoj se zaměřením dle stadií Viktora Löwenfelda. Nastíněna je arteterapeutická symbolika a její principy působení. Praktická část se pomocí analýzy sebraného výzkumného materiálu zaměřuje na rozbor výtvarné tvorby žáků ve věku 11-15 let. Výtvarná tvorba období překonávání výtvarné krize je analyzována, porovnávána, hodnocena formou a obsahem. Arteterapeutický pohled dotváří obraz jedince v jeho důležité životní etapě.
Působení výtvarné výchovy ve volném čase na osobnost dítěte v předškolním věku
LINHARTOVÁ, Kristýna
Moje práce se zabývá působením výtvarné výchovy ve volném čase na osobnost dítěte v předškolním věku. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Tato práce se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Teoretická část se zabývá popisem pojmů jako volný čas a výtvarná výchova. Charakterizuje dětskou kresbu, její vývojová stádia a zvláštnosti. Závěr teoretické části je věnován vlivu výtvarné výchovy na osobnost dítěte v předškolním věku. Výsledky této práce ukazují, že výtvarná výchova má pozitivní vliv na osobnosti dítěte předškolního věku. V praktické části bakalářské práce, popisuji jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi uskutečnila v rámci mé praxe. U každé aktivity je poznamenán úkol, motivace, výtvarně technické informace, materiál, vzdělávací a výchovný cíl a závěrečné hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.